Regulamin

FajneLegowisko.pl

§1. Postanowienia ogólne

  1. Sprzedawca świadczy Usługi zgodnie z Regulaminem i przepisami powszechnie obowiązującego prawa.
  2. Sklep internetowy FajneLegowisko.pl jest dostępny przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu.
  3. Sprzedawca udostępnia niniejszy Regulamin na stronie internetowej Sklepu oraz może go załączać do wiadomości e-mail zawierających potwierdzenia zamówień. Klienci mogą w dowolnym czasie: zapoznać się z Regulaminem, utrwalić go, pozyskać i odtworzyć poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku danych.
  4. Informacje prezentowane na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty Sprzedawcy w rozumieniu art. 66 ustawy Kodeks cywilny, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia umowy, zgodnie z art. 71 ustawy Kodeks cywilny.
  5. Do korzystania ze Sklepu niezbędne jest posiadanie urządzenia z dostępem do sieci Internet, poprawnie skonfigurowaną przeglądarką internetową w aktualnej bądź poprzedniej wersji: Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Safari lub Opera, z włączoną obsługą JavaScript, a także aktywne i poprawnie skonfigurowane konto poczty elektronicznej.
  6. Korzystanie ze Sklepu może wiązać się z ponoszeniem kosztów transmisji danych, zgodnie z taryfą operatora telekomunikacyjnego, z usług którego korzysta Klient.

§2. Podstawowe funkcjonalności sklepu

  1. Sprzedawca udostępnia Klientom następujące podstawowe funkcjonalności Sklepu:

    • formularz kontaktowy,
    • chat ze Sprzedawcą,
    • mapa lokalizacji.
  2. Aby skorzystać z formularza kontaktowego, należy wypełnić wymagane pola, wprowadzić treść wiadomości, a następnie wysłać ją do Sprzedawcy. Odpowiedź zostanie udzielona niezwłocznie, za pośrednictwem Sklepu, telefonicznie lub drogą elektroniczną.

  3. Funkcjonalność chatu pozwala na bezpośrednią komunikację ze Sprzedawcą. Jeżeli chat jest w trybie "online", Sprzedawca odpowie niezwłocznie.

  4. Mapa umożliwia podgląd lokalizacji siedziby Sprzedawcy.

  5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do czasowego wyłączenia funkcjonalności Sklepu oraz wprowadzania nowych rozwiązań.

§3. Zamówienia składane za pośrednictwem Sklepu

  1. Zamówienia na legowiska dla zwierząt i inne Towary można składać przez stronę internetową FajneLegowisko.pl całodobowo, we wszystkie dni tygodnia, przy użyciu funkcji Koszyk.

  2. Po skompletowaniu listy produktów, Klient wprowadza lub wybiera:

    • informacje rozliczeniowe,
    • informacje o dostawie (sposób i adres),
    • metodę płatności.
  3. Klient posiadający Konto przechodzi bezpośrednio do kolejnego etapu składania zamówienia.

  4. Klient nieposiadający Konta może:

    • zarejestrować nowe Konto Klienta,
    • złożyć zamówienie bez rejestracji Konta,
    • zalogować się na istniejące Konto.
  5. Przed złożeniem zamówienia Klient jest informowany o łącznej cenie zamówienia wraz z podatkami oraz kosztami dodatkowymi, w tym kosztami dostawy i płatności.

  6. Złożenie zamówienia następuje przez aktywację odpowiedniego przycisku w Koszyku i jest równoznaczne ze złożeniem Sprzedawcy przez Klienta oferty zawarcia umowy Sprzedaży.

  7. Przed wysłaniem formularza zamówienia, Klient potwierdza zapoznanie się z Regulaminem i akceptację jego postanowień.

  8. Klient może zmienić złożone zamówienie do momentu otrzymania informacji o wysyłce Towarów przez Sprzedawcę. Zmiana może obejmować anulowanie zamówienia (w całości lub części), rozszerzenie o dodatkowe Towary lub zmianę adresu dostawy.

  9. W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia, Sprzedawca niezwłocznie poinformuje o tym Klienta telefonicznie lub drogą elektroniczną. Informacja może zawierać propozycje modyfikacji zamówienia:

    • realizację zamówienia bez niedostępnych produktów, co skutkuje przeliczeniem wartości zamówienia,
    • podział zamówienia na część dostępną od razu oraz część z późniejszym terminem dostawy.
  10. Przyjęcie oferty Klienta z zastrzeżeniem zmiany wymaga akceptacji Klienta.

  11. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail zawierającej warunki zawartej umowy Sprzedaży oraz dane wprowadzone przez Klienta w formularzu zamówienia. W przypadku wykrycia błędu w danych, Klient może powiadomić Sprzedawcę, wysyłając wiadomość e-mail ze wskazaniem poprawnych informacji.

  12. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia oznacza zawarcie umowy Sprzedaży.

§4. Zamówienia telefoniczne

  1. FajneLegowisko.pl umożliwia składanie zamówień drogą telefoniczną pod numerem: 884 668 987.

  2. Po złożeniu zamówienia telefonicznego, Sprzedawca przesyła wiadomość e-mail zawierającą informacje o warunkach zawieranej umowy oraz dane Klienta. W przypadku błędów, Klient może przesłać poprawne dane drogą elektroniczną.

  3. Zawarcie umowy Sprzedaży wymaga potwierdzenia przez Klienta woli jej zawarcia w odpowiedzi na wiadomość Sprzedawcy.

§5. Sprzedaż

  1. Przedmiotem działalności FajneLegowisko.pl jest sprzedaż legowisk dla psów i kotów oraz innych akcesoriów dla zwierząt.

  2. Umowa Sprzedaży obejmuje zobowiązanie Sprzedawcy do przeniesienia własności Towarów i ich wydania oraz zobowiązanie Klienta do odebrania produktów i zapłaty ceny.

  3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do prowadzenia promocji i obniżek cen Towarów do określonego terminu lub wyczerpania zapasów.

  4. Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Klientowi Towary wolne od wad.

  5. Czas realizacji zamówienia wynosi do 7 dni roboczych od momentu zaksięgowania płatności, chyba że w opisie produktu podano inny termin.

  6. Czas realizacji może ulec zmianie w przypadku modyfikacji zamówienia przez Klienta.

  7. Dostawa Towarów odbywa się za pośrednictwem firmy kurierskiej InPost pod adres podany przez Klienta, w Dni robocze.

  8. Szczegółowe informacje o dostępnych metodach dostawy i związanych z nimi kosztach są publikowane na stronie internetowej Sklepu.

  9. Wydanie Towarów następuje po uiszczeniu zapłaty przez Klienta, z wyjątkiem płatności przy odbiorze.

  10. Sprzedawca może potwierdzić wysyłkę Towarów drogą elektroniczną.

  11. Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na Konsumenta z chwilą jej wydania.

  12. Zaleca się, aby dostarczona przesyłka została sprawdzona przez Klienta w obecności kuriera. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia, Klient może żądać sporządzenia protokołu szkody.

§6. Płatności

  1. Ceny produktów są ustalane na podstawie cennika znajdującego się na stronie FajneLegowisko.pl w chwili złożenia zamówienia.

  2. Ceny podane przy produktach są cenami brutto w złotych polskich i zawierają podatek VAT, ale nie obejmują kosztów dostawy i wybranej formy płatności.

  3. Koszty dostawy i transakcji ponosi Klient.

  4. Łączna cena zamówienia widoczna w Koszyku przed złożeniem zamówienia obejmuje cenę produktów wraz z podatkami oraz wszelkimi kosztami dodatkowymi.

  5. Sprzedawca oferuje następujące metody płatności:

    • przelew tradycyjny na rachunek bankowy Sprzedawcy,
    • płatność online poprzez Przelewy24,
    • płatność online poprzez PayU,
    • płatność BLIK,
    • płatność kartą płatniczą,
    • płatność odroczona przez Klarna,
    • płatność przy odbiorze.
  6. Termin płatności zależy od wybranej metody:

    • w chwili odbioru – przy płatności za pobraniem,
    • w terminie 7 dni – przy przelewie tradycyjnym,
    • natychmiast – przy płatności online (Przelewy24, PayU, BLIK, karta płatnicza, Klarna).
  7. Zwrot płatności przez Sprzedawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od daty powstania przyczyny, w przypadku:

    • odstąpienia od umowy przez Konsumenta,
    • rezygnacji z zamówienia lub jego części (opłaconego przed realizacją),
    • uznania reklamacji.
  8. Zwrot płatności następuje przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jaki został użyty przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyrazi zgodę na inne rozwiązanie.

  9. Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu dodatkowych kosztów dostawy, jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy oferowany przez Sprzedawcę.

§7. Reklamacje

  1. Klient może składać reklamacje z tytułu rękojmi.

  2. Reklamacje można zgłaszać listownie lub e-mailem na adres: fajnelegowisko@gmail.com. Można wykorzystać formularz reklamacyjny, jednak nie jest to obowiązkowe.

  3. W treści reklamacji zaleca się podanie:

    • danych kontaktowych Konsumenta,
    • numeru rachunku bankowego (na potrzeby ewentualnego zwrotu środków),
    • opisu problemu oraz danych identyfikacyjnych produktu.
  4. W przypadku reklamacji dotyczącej Towaru, Konsument powinien dostarczyć reklamowany produkt na adres Sprzedawcy (na koszt Sprzedawcy). Reklamacje są rozpatrywane w terminie 14 dni od daty zgłoszenia.

  5. Sprzedawca informuje Konsumenta o sposobie rozstrzygnięcia reklamacji drogą elektroniczną lub listownie.

  6. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, Sprzedawca dostarcza naprawiony lub wymieniony Towar na adres Konsumenta.

  7. Zwrot środków pieniężnych następuje przelewem na rachunek bankowy lub przekazem pocztowym, zgodnie z preferencją Konsumenta.

  8. Prawo rękojmi nie ma zastosowania w stosunku do Klientów niebędących Konsumentami.

§8. Pozasądowe rozpatrywanie reklamacji i dochodzenie roszczeń

  1. Konsument ma możliwość skorzystania z następujących pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

    • złożenie wniosku o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego,
    • złożenie wniosku o wszczęcie postępowania mediacyjnego do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej,
    • skorzystanie z pomocy powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów,
    • złożenie skargi za pośrednictwem unijnej platformy ODR (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).
  2. Szczegółowe informacje o procedurach pozasądowego rozpatrywania reklamacji dostępne są na stronach internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (https://www.uokik.gov.pl).

§9. Odstąpienie od umowy

  1. Konsument może odstąpić od umowy Sprzedaży w terminie 14 dni bez podawania przyczyny, z zastrzeżeniem wyjątków określonych w pouczeniu o odstąpieniu od umowy.

  2. Oświadczenie o odstąpieniu można złożyć na formularzu stanowiącym załącznik do Regulaminu lub w innej formie.

  3. Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy.

  4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.

  5. W przypadku odstąpienia, umowę uważa się za niezawartą.

§10. Przetwarzanie danych oraz plików cookies

  1. Informacje o zasadach przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies Sklepu.

  2. Szczegółowe informacje dotyczące wykorzystania plików cookies dostępne są w Polityce prywatności i plików cookies.

§11. Warunki licencyjne

  1. Sprzedawca udziela Klientom nieodpłatnej licencji na korzystanie ze Sklepu w zakresie własnego użytku osobistego.

  2. Nazwa FajneLegowisko.pl, projekt graficzny, struktura i kod źródłowy Sklepu oraz dokumenty związane z jego funkcjonowaniem stanowią utwory chronione prawem autorskim.

  3. Klient może korzystać ze Sklepu poprzez zapisanie i odtworzenie go w pamięci urządzenia oraz wyświetlenie za pośrednictwem urządzenia telekomunikacyjnego.

  4. Klientowi nie wolno:

    • wypożyczać, odsprzedawać ani tworzyć utworów pochodnych na podstawie Sklepu,
    • wprowadzać zmian w Sklepie,
    • usuwać informacji o prawach własności,
    • wykorzystywać Sklepu w celach naruszających prawo.
  5. Klientom zabrania się dostarczania do Sklepu treści:

    • bezprawnych,
    • naruszających dobra osobiste,
    • powszechnie uznanych za obraźliwe, wulgarne lub naruszające dobre obyczaje.

§12. Obowiązywanie i zmiana regulaminu

  1. Regulamin wchodzi w życie w terminie 1 dnia od daty jego opublikowania na stronie FajneLegowisko.pl.

  2. Zmiana Regulaminu może nastąpić z przyczyny zmiany przepisów prawa lub zmian technicznych i organizacyjnych dotyczących świadczonych Usług.

  3. Zmiana Regulaminu następuje poprzez publikację jego nowej treści na stronie internetowej Sklepu.

  4. Zmiana Regulaminu nie dotyczy umów Sprzedaży zawartych przed datą jego zmiany.

  5. Informacja o zmianie Regulaminu jest publikowana na stronie internetowej Sklepu na 3 dni przed rozpoczęciem obowiązywania nowych postanowień.

§13. Postanowienia końcowe

  1. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności wobec Klientów niebędących Konsumentami za:

    • przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą,
    • przerwy spowodowane czynnościami technicznymi lub przyczyną leżącą po stronie podmiotów zewnętrznych,
    • utracone korzyści.
  2. W przypadku braku możliwości polubownego rozstrzygnięcia sporu, właściwym sądem jest sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.

  3. Dla Klientów niebędących Konsumentami stosuje się prawo Rzeczypospolitej Polskiej.

  4. Postanowienia Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać praw Konsumentów wynikających z przepisów powszechnie obowiązujących.

  5. W przypadku niezgodności Regulaminu z przepisami prawa, stosuje się te przepisy.

  6. W przypadku nieważności lub bezskuteczności niektórych postanowień Regulaminu, pozostałe postanowienia pozostają w mocy.

§14. Definicje użyte w regulaminie

Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.

Dostawa – proces doręczenia zamówionych Towarów do wskazanego przez Klienta miejsca za pośrednictwem firmy kurierskiej.

Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która zawiera umowę ze Sprzedawcą.

Konto Klienta – funkcjonalność Sklepu umożliwiająca zarządzanie zamówieniami przez Klienta.

Konsument – osoba fizyczna dokonująca zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Koszyk – funkcjonalność Sklepu umożliwiająca kompletowanie zamówień.

Regulamin – niniejsze warunki świadczenia Usług drogą elektroniczną.

Sklep – sklep internetowy dostępny pod adresem FajneLegowisko.pl.

Sprzedawca – TradeBlend Błażej Wacław, z siedzibą przy ul. Leśnej 29, 64-550 Duszniki, NIP: 7872051302, REGON: 300717830. Kontakt: tel.: 884 668 987, e-mail: fajnelegowisko@gmail.com.

Sprzedaż – usługa sprzedaży legowisk i akcesoriów dla zwierząt, świadczona przez Sprzedawcę.

Towar – legowiska dla psów i kotów oraz inne akcesoria dla zwierząt prezentowane w Sklepie.

Usługa – usługa świadczona przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Sklepu.


INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

POUCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY

Będąc Konsumentem, masz prawo odstąpić od umowy zawartej w naszym Sklepie w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych poniżej. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:

  • w którym wszedłeś w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Ciebie weszła w posiadanie rzeczy – w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności rzeczy,
  • zawarcia umowy – w przypadku umów o świadczenie usług.

Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, że wyślesz informację dotyczącą wykonania przysługującego Ci prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, musisz poinformować nas: TradeBlend Błażej Wacław, ul. Leśna 29, 64-550 Duszniki, e-mail: fajnelegowisko@gmail.com, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).

Możesz skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.

SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY

W przypadku odstąpienia od umowy zwracamy Ci wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Ciebie sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Twojej decyzji o odstąpieniu od umowy.

Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Ciebie użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziłeś się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniesiesz żadnych opłat w związku z tym zwrotem.

Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Prosimy odesłać lub przekazać nam rzecz na adres: TradeBlend Błażej Wacław, ul. Słowiańska 12, 62-045 Pniewy, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowałeś nas o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślesz rzecz przed upływem terminu 14 dni.

Będziesz musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. Wysokość tych kosztów szacowana jest maksymalnie na kwotę około 30 PLN.

Odpowiadasz tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

Adresat: TradeBlend Błażej Wacław, ul. Leśna 29, 64-550 Duszniki | fajnelegowisko@gmail.com

Ja/My() niniejszym informuję/informujemy() o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy/o świadczenie następującej usługi(*):

Data zawarcia umowy()/odbioru():

Imię i nazwisko konsumenta(-ów):

Adres konsumenta(-ów):

Podpis konsumenta(-ów): (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

Data:

(*) Niepotrzebne skreślić.

FORMULARZ REKLAMACYJNY

(formularz ten można wypełnić i odesłać w przypadku chęci zgłoszenia reklamacji z tytułu rękojmi)

Adresat: TradeBlend Błażej Wacław, ul. Leśna 29, 64-550 Duszniki

Imię i nazwisko lub nazwa Klienta:

Adres Klienta:

Nr telefonu Klienta:

Adres e-mail Klienta:

Jako dane kontaktowe, które posłużą udzieleniu odpowiedzi na reklamację oraz prowadzeniu korespondencji z nią związanej, wskazuję:

  • adres pocztowy:
  • adres e-mail:

Reklamacja dotyczy:

  • umowy sprzedaży z dnia __________ towaru:
  • umowy o świadczenie innej usługi:
  • inne:

Data stwierdzenia przyczyny reklamacji:

Opis problemu:

Żądanie reklamacji:

  • usunięcie wady towaru lub usługi
  • wymiana towaru na wolny od wad
  • obniżenie ceny towaru
  • odstąpienie od umowy

Podpis składającego: